Малинська районна державна адміністрація

офіційний веб-сайт

Малинська OДПІ інформує

Про звільнення від оподаткування пенсій інвалідів війни та деяких інших категорій осіб

 21.08.2015

 

Малинська об’єднана державна податкова інспекція повідомляє, що починаючи з 01 вересня 2015 року Управліннями Пенсійного фонду України при нарахуванні та виплаті пенсій учасникам бойових дій у період Другої світової війни, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», податок на доходи фізичних осіб нараховуватись та утримуватись не буде.

Так, 17 липня п.р. Законом України «Про внесення зміни до статті 164 Податкового кодексу України щодо оподаткування пенсій інвалідів війни та деяких інших категорій осіб» № 653-VIII (далі – Закон) було внесено такі зміни до податкового законодавства. А саме: підпункт 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України доповнено абзацом другим стосовно того, що положення цього підпункту не застосовується до пенсій, призначених учасникам бойових дій у період Другої світової війни, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку затверджено  наказом  Міністерства  фінансів України від 31.01.2015 № 4, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30 січня 2015 року за №111/26556 (далі – Порядок).

До набрання чинності Законом заповнення розрахунку за формою № 1-ДФ відбувалося за наступним принципом.

Згідно з Довідником ознак доходів фізичних осіб до Порядку суми пенсій, розмір яких не перевищує суму оподаткування, а саме 3654,0 грн. з 01.01.2015, відображалися у податковому розрахунку за формою № 1-ДФ під ознакою доходу ,,128”.

Суми пенсій, розмір яких перевищує вказану суму,– у частині такого перевищення відображалися у податковому розрахунку за формою № 1-ДФ під ознакою доходу ,,184”.

Тож, починаючи з 01.09.2015 вказані вище доходи будуть зазначатися у розрахунку за формою №1-ДФ тільки з ознакою доходу «128» та будуть звільнені від оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

 

 

Виробники вина можуть торгувати на розлив, але для цього потрібна ліцензія

 20.08.2015

 

Малинська об’єднана державна податкова інспекція повідомляє, що чинним законодавством дозволено виробникам реалізовувати на розлив тільки вина кріплені (виноматеріали оброблені) без оформлення статусу закладу громадського харчування. Звісно, суб’єкт господарювання-виробник зобов’язаний при цьому мати ліцензію на право роздрібної торгівлі алкоголем.

Нагадаємо!

Продаж вин із доданням спирту (виноматеріалів оброблених) виноградних власного виробництва ординарних і марочних на розлив із тари місткістю від 50 л до 600 л дозволяється суб’єктам господарювання первинного й змішаного виноробства виключно за місцем розташування таких суб’єктів господарювання в межах адміністративно-територіальних одиниць (міст, селищ, сіл) зі сплатою акцизного податку в розмірі, установленому ПКУ, якщо в ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями про це є відповідний запис органу, що видав таку ліцензію. Річні обсяги продажу вин (виноматеріалів оброблених) на розлив такими суб’єктами господарювання не можуть перевищувати 20 відсотків від річного обсягу вироблених.

 

За торгівлю пивом у кіосках штрафуватимуть

19.08.2015

 Малинська об’єднана державна податкова інспекція повідомляє, що до суб’єктів господарювання, які на підставі ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями здійснюють торгівлю виключно пивом у кіосках, палатках, павільйонах, приміщеннях контейнерного типу тощо (без обмеження площі), застосовуватимуться штрафи в розмірі 6800 грн за продаж пива в невизначених для цього місцях торгівлі (на підставі ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР).

Водночас поняття «торговельної площі» обов’язково передбачає, що покупець повинен зайти до торговельного закладу, вибрати товар (у такому випадку — алкогольні напої) та здійснити розрахунок.

Про порядок видачі контролюючим органом платнику податків довідки-підтвердження статусу податкового резидента України

18.08.2015

 

Малинська об’єднана державна податкова інспекція повідомляє, що форма довідки-підтвердження статусу податкового резидента України та порядок її видачі контролюючими органами визначено наказом ДПА України від 12.04.2002 №173 «Про підтвердження статусу податкового резидента України» зі змінами та доповненнями (далі – Наказ № 173).

Згідно з п. 2 Наказу № 173 довідку-підтвердження статусу податкового резидента України видає державна податкова інспекція за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) на своєму бланку протягом 10-ти робочих днів з моменту подання письмового звернення такої особи.

Фізичні особи-підприємці можуть отримати довідку-підтвердження статусу податкового резидента України у контролюючому органі за місцем податкової адреси.

Відповідно до п. 3 Наказу № 173 державні податкові інспекції за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) у разі подання такою особою заяви про звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерел у зарубіжній державі або заяви про відшкодування уже сплачених податків на території зарубіжної держави за формами, затвердженими компетентним органом цієї зарубіжної держави з виконання міжнародних договорів про уникнення подвійного оподаткування на її території, зобов’язані підтверджувати статус податкового резидента на цих формах підписом начальника Державної податкової інспекції та печаткою.

Згадані заяви подаються з перекладом на українську мову, крім заяв, оформлених російською мовою.

Звернення щодо отримання довідки-підтвердження статусу податкового резидента України може бути подано особисто заявником, уповноваженою на це особою або надіслано поштою.

Довідка-підтвердження статусу податкового резидента України, засвідчені підписом керівництва контролюючого органу та печаткою заяви про звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерел у зарубіжній державі або про відшкодування уже сплачених податків на території зарубіжної держави видаються заявнику (уповноваженому представнику заявника) або відправляються поштою.

Довідка-підтвердження статусу податкового резидента України діє в межах календарного року та потребує щорічного її оновлення.

 

Як у формі № 1ДФ відобразити результати перерахунку ПДФО та військового збору у зв’язку з компенсацією середнього заробітку мобілізованого працівника

17.08.2015

 

Малинська об’єднана державна податкова інспекція повідомляє, що у разі повернення коштів із державного бюджету в межах компенсації середнього заробітку працівника, призваного на військову службу під час мобілізації, на особливий період, роботодавець проводить перерахунок на повернення податку та зазначає результати перерахунку в податковому розрахунку за формою № 1ДФ у періоді, в якому було проведене таке повернення, із від’ємним значенням.

Податківці навели такі приклади.

Приклад 1

Найманому працівнику, призваному на військову службу за призовом під час мобілізації, роботодавцем за І квартал 2015 року нараховано середньомісячний дохід у сумі 12000 грн, із них відраховано податку на доходи фізичних осіб 1735,20 грн і військового збору — 180 грн.

Відображення в податковому розрахунку ф. 1ДФ за І квартал 2015 року.

1. У розділі І «Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і суми утриманого з них податку»:

• у графах 3а, 3 «Сума нарахованого/виплаченого доходу» вказується 12000 грн;

• у графах 4а, 4 «Сума утриманого податку» — 1735,20 грн;

• у графі «Ознака доходу» — «101»;

2. У розділі II «Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір» рядок «Військовий збір»:

• у графах 3а, 3 «Сума нарахованого/виплаченого доходу» вказується 12000 грн;

• у графах 4а, 4 «Сума утриманого податку» — 180 грн.

Приклад 2

Органами соціального захисту в II кварталі проведено повернення коштів підприємству з державного бюджету на виплати компенсації в межах середнього заробітку працівника за І та II квартали 2015 року.

Відображення в податковому розрахунку ф. 1ДФ за ІІ квартал 2015 року.

1. У розділі І «Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і суми утриманого з них податку»:

• у графах 3а, 3 «Сума нарахованого/виплаченого доходу» вказується 24000 грн;

• у графах 4а, 4 «Сума утриманого податку» — 0 грн;

• у графі «Ознака доходу» — «128».

При цьому необхідно провести сторно за ознакою «101» щодо сум, відображених у звітності за І квартал 2015 року, та проставити їх у звітності за II квартал 2015 року зі знаком мінус щодо сум нарахованого й виплаченого доходу, тобто:

• у графах 3а, 3 «Сума нарахованого/виплаченого доходу» вказати -12000 грн;

• у графах 4а, 4 «Сума утриманого податку» — -1735,20 грн.

2. У розділі II «Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір» рядок «Військовий збір»:

• у графах 3а, 3 «Сума нарахованого/виплаченого доходу» вказується 12000 грн;

• у графах 4а, 4 «Сума утриманого податку» — -180 грн.

Про незавершене будівництво (недобудови) вказуємо у декларації державного службовця

 17.08.2015

 

Малинська об’єднана державна податкова інспекція повідомляє, що відтепер у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, потрібно вказувати про незавершене будівництво, а ще про об’єкти, не введені в експлуатацію чи право власності на які не зареєстровано, якщо вони належать декларанту (членам його сім’ї), розташовані на земельних ділянках, які йому належать чи побудовані (повністю або частково) з матеріалів чи за кошти декларанта (членів його сім’ї).

Для довідки: Закон України від 16.07.2015 № 631-VIII. Набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Опубліковано в газеті «Голос України» № 145 від 08.08.2015.

Найпопулярнішим електронним сервісом ДФС є надання виписки з Єдиного реєстру податкових накладних

14.08.2015

 

Одним з найпопулярніших електронних сервісів ДФС є надання виписки з Єдиного реєстру податкових накладних, як покупцю так і продавцю. З початку поточного року опрацьовано понад 20 млн. таких запитів.

Не меншим попитом користується послуга з укладання договору з територіальними органами ДФС «Про визнання електронних документів» в електронній формі. Протягом зазначеного періоду було укладено майже 404 тис. таких договорів з платниками податків.

Цікавляться користувачі й інформацією з реєстру платників ПДВ щодо наявності платників у зазначеному реєстрі. Протягом 7 місяців поточного року було опрацьовано майже 34 тис. запитів з цієї теми.

Крім того, з початку 2015 року автоматизованою системою «Єдине вікно подання електронної звітності» ДФС опрацьовано понад 177 тис. електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах.

Загалом, з початку 2015 року «Єдиним вікном подання електронної звітності» Державної фіскальної служби користуються майже 978 тис. платників податків.

Для інформаційної підтримки та технічної допомоги суб`єктам господарювання функціонує call – центр ДФС, яким з початку 2015 року надано майже 148 тис. відповідей з питань подання електронної податкової звітності та реєстрації  податкових накладних.

 

Прес-служба ДФС України

 

Про коди бюджетної класифікації, за якими сплачуються суми штрафних (фінансових) санкцій та пені

14.08.2015

 

Фахівці Малинської об’єднаної державної податкової інспекції повідомляють, що суми штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) зараховуються до бюджетів, до яких згідно із законом зараховуються відповідні податки та збори, що передбачено пунктом 113.1 статті 113 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 131.3 статті 131 Податкового кодексу України суми пені зараховуються до бюджетів або державних цільових фондів, до яких згідно із законом зараховуються відповідні податки.

Тобто, суми штрафних (фінансових) санкцій та пені сплачуються за кодами бюджетної класифікації, за якими здійснюється зарахування відповідних податків та зборів.

Що стосується сплати штрафних (фінансових) санкцій та пені за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, застосованих контролюючим органом, слід керуватися наступним.

Форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення і розрахунку грошового зобов’язання визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику (абз. п’ятий п.58.1 ст.58 Податкового кодексу України).

Порядок направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28.11.2012 № 1236 (далі – Порядок).

Згідно із п.2.3 Порядку податкове повідомлення-рішення складається в двох примірниках за кожним окремим податком, збором разом із штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами), або штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами, пенею), передбаченими Податковим кодексом України, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією (штрафом) за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Встановлені форми податкових повідомлень-рішень містять інформацію щодо реквізитів бюджетних рахунків, на які платник податків здійснює сплату сум штрафних (фінансових) санкцій та/або пені за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, нарахованих контролюючим органом.

Особливості складання податкової декларації за липень 2015 року й наступні періоди

 13.08.2015

 

Малинська об’єднана державна податкова інспекція повідомляє про особливості складання декларацій із ПДВ починаючи із липня 2015 року.

Так, податкові зобов'язання, які платник податку мусить нарахувати згідно з п.п. 198.5 та 199.1 ПКУ, указують у рядку 1.1 декларації, якщо для нарахування податкових зобов’язань застосовується ставка податку 20%, та в рядку 1.2 декларації — якщо застосовується ставка 7%.

Щодо податкового кредиту, то всі суми ПДВ, нараховані (сплачені) під час придбання товарів/послуг починаючи із 01.07.2015 р., відображають у р. ІІ декларації (звісно, за умови заповнення податкових накладних без порушень та їх реєстрації в ЄРПН):

• у рядку 10.1.1 — якщо придбані товари/послуги були оподатковані постачальником за ставкою податку 20%;

• у рядку 10.1.2 — якщо придбані товари/послуги були оподатковані постачальником за ставкою податку 7%;

• у рядку 11.1 — якщо придбані товари/послуги були оподатковані постачальником за ставкою податку 0%.

Рядки 10.2, 11.2, 13, 14 та 15 р. ІІ декларації не заповнюються.

Особливості відображення в розділі ІІІ ПДВшної декларації за липень 2015 року переплат із ПДВ, що обліковуються в інтегрованій картці платника податку станом на 1 липня 2015 року, визначені пп. 3 п. 34 підрозділу 2 р. ХХ ПКУ, роз’яснено в листі ДФС України від 22.06.2015 р.№ 22408/7/99-99-19-03-01-17.

Переплати, які виникли у зв’язку з перерахуванням зайвих коштів на спецрахунок платника ПДВ — сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим відповідно до ст. 209 ПКУ, чи лишаються в розпорядженні сільськогосподарського підприємства відповідно до п. 209.18 ПКУ, при розрахунку реєстраційної суми не враховуються.

Установлений п. 4 пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ порядок перенесення до декларацій за липень 2015 року залишків від’ємного значення, яке обліковується в платників податку станом на 01.07.2015 р., здійснюється окремо:

• по деклараціях, за якими здійснюються розрахунки з бюджетом (форма декларації 0110);

• по деклараціях сільсьгосппідприємства, що обрало спеціальний режим відповідно до ст. 209 ПКУ (форма декларацій 0121–0123);

• по деклараціях сільгосппідприємства, яке відповідно до п. 209.18 ПКУ не зареєструвалося суб’єктом спеціального режиму оподаткування (форма декларації 0130).

Окрім того, у декларації за липень 2015 року та в наступних звітних періодах розділ ІVдекларації не заповнюється, додаток 2 (Д2) до декларацій за такі звітні періоди не подається. Це не стосується випадків, коли платником збільшується чи зменшується залишок від’ємного значення різниці між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом звітних періодів до 01.02.2015 р. шляхом подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації за відповідний звітний період.

 

 

Перелік товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, доповнено книжками антиукраїнського змісту

12.08.2015

 

Фахівці Малинської об’єднаної державної податкової інспекції повідомляють, що на виконання статті 17 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність», статті 2 Закону України «Про захист суспільної моралі»  ДФС довела до митниць список видань антиукраїнського спрямування, які Державний комітет телебачення і радіомовлення України визначив такими, що заборонені до ввезення на митну територію України.

Список видань, сформований Держкомтелерадіо, налічує 38 книжок антиукраїнського спрямування. Така заборона вводиться «з метою запобігання застосуванню до громадян України методів інформаційної війни та дезінформації, розповсюдження ідеології людиноненависництва, фашизму, ксенофобії і сепаратизму, зупинення посягань на територіальну цілісність та визначений Конституцією України державний устрій, порушення авторського права».

Просимо суб’єктів підприємницької діяльності та громадян бути уважними при перетині митного кордону.

Нагадаємо, що згідно зі статтею 2 Закону України «Про захист суспільної моралі» забороняються виробництво та розповсюдження продукції, яка:

- пропагує війну, національну та релігійну ворожнечу, зміну шляхом насильства конституційного ладу або територіальної цілісності України;

- пропагує фашизм та неофашизм;

- принижує або ображає націю чи особистість за національною ознакою;

- пропагує бузувірство, блюзнірство, неповагу до національних і релігійних святинь.

Держкомтелерадіо є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сфері. Крім того, ДФС та Держкомтелерадіо визначено державними органами які здійснюють контроль за додержанням вимог Закону України «Про захист суспільної моралі».