Малинська районна державна адміністрація

офіційний веб-сайт

Малинська OДПІ інформує

Про незавершене будівництво (недобудови) вказуємо у декларації державного службовця

 17.08.2015

 

Малинська об’єднана державна податкова інспекція повідомляє, що відтепер у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, потрібно вказувати про незавершене будівництво, а ще про об’єкти, не введені в експлуатацію чи право власності на які не зареєстровано, якщо вони належать декларанту (членам його сім’ї), розташовані на земельних ділянках, які йому належать чи побудовані (повністю або частково) з матеріалів чи за кошти декларанта (членів його сім’ї).

Для довідки: Закон України від 16.07.2015 № 631-VIII. Набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Опубліковано в газеті «Голос України» № 145 від 08.08.2015.

Найпопулярнішим електронним сервісом ДФС є надання виписки з Єдиного реєстру податкових накладних

14.08.2015

 

Одним з найпопулярніших електронних сервісів ДФС є надання виписки з Єдиного реєстру податкових накладних, як покупцю так і продавцю. З початку поточного року опрацьовано понад 20 млн. таких запитів.

Не меншим попитом користується послуга з укладання договору з територіальними органами ДФС «Про визнання електронних документів» в електронній формі. Протягом зазначеного періоду було укладено майже 404 тис. таких договорів з платниками податків.

Цікавляться користувачі й інформацією з реєстру платників ПДВ щодо наявності платників у зазначеному реєстрі. Протягом 7 місяців поточного року було опрацьовано майже 34 тис. запитів з цієї теми.

Крім того, з початку 2015 року автоматизованою системою «Єдине вікно подання електронної звітності» ДФС опрацьовано понад 177 тис. електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах.

Загалом, з початку 2015 року «Єдиним вікном подання електронної звітності» Державної фіскальної служби користуються майже 978 тис. платників податків.

Для інформаційної підтримки та технічної допомоги суб`єктам господарювання функціонує call – центр ДФС, яким з початку 2015 року надано майже 148 тис. відповідей з питань подання електронної податкової звітності та реєстрації  податкових накладних.

 

Прес-служба ДФС України

 

Про коди бюджетної класифікації, за якими сплачуються суми штрафних (фінансових) санкцій та пені

14.08.2015

 

Фахівці Малинської об’єднаної державної податкової інспекції повідомляють, що суми штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) зараховуються до бюджетів, до яких згідно із законом зараховуються відповідні податки та збори, що передбачено пунктом 113.1 статті 113 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 131.3 статті 131 Податкового кодексу України суми пені зараховуються до бюджетів або державних цільових фондів, до яких згідно із законом зараховуються відповідні податки.

Тобто, суми штрафних (фінансових) санкцій та пені сплачуються за кодами бюджетної класифікації, за якими здійснюється зарахування відповідних податків та зборів.

Що стосується сплати штрафних (фінансових) санкцій та пені за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, застосованих контролюючим органом, слід керуватися наступним.

Форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення і розрахунку грошового зобов’язання визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику (абз. п’ятий п.58.1 ст.58 Податкового кодексу України).

Порядок направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28.11.2012 № 1236 (далі – Порядок).

Згідно із п.2.3 Порядку податкове повідомлення-рішення складається в двох примірниках за кожним окремим податком, збором разом із штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами), або штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами, пенею), передбаченими Податковим кодексом України, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією (штрафом) за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Встановлені форми податкових повідомлень-рішень містять інформацію щодо реквізитів бюджетних рахунків, на які платник податків здійснює сплату сум штрафних (фінансових) санкцій та/або пені за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, нарахованих контролюючим органом.

Особливості складання податкової декларації за липень 2015 року й наступні періоди

 13.08.2015

 

Малинська об’єднана державна податкова інспекція повідомляє про особливості складання декларацій із ПДВ починаючи із липня 2015 року.

Так, податкові зобов'язання, які платник податку мусить нарахувати згідно з п.п. 198.5 та 199.1 ПКУ, указують у рядку 1.1 декларації, якщо для нарахування податкових зобов’язань застосовується ставка податку 20%, та в рядку 1.2 декларації — якщо застосовується ставка 7%.

Щодо податкового кредиту, то всі суми ПДВ, нараховані (сплачені) під час придбання товарів/послуг починаючи із 01.07.2015 р., відображають у р. ІІ декларації (звісно, за умови заповнення податкових накладних без порушень та їх реєстрації в ЄРПН):

• у рядку 10.1.1 — якщо придбані товари/послуги були оподатковані постачальником за ставкою податку 20%;

• у рядку 10.1.2 — якщо придбані товари/послуги були оподатковані постачальником за ставкою податку 7%;

• у рядку 11.1 — якщо придбані товари/послуги були оподатковані постачальником за ставкою податку 0%.

Рядки 10.2, 11.2, 13, 14 та 15 р. ІІ декларації не заповнюються.

Особливості відображення в розділі ІІІ ПДВшної декларації за липень 2015 року переплат із ПДВ, що обліковуються в інтегрованій картці платника податку станом на 1 липня 2015 року, визначені пп. 3 п. 34 підрозділу 2 р. ХХ ПКУ, роз’яснено в листі ДФС України від 22.06.2015 р.№ 22408/7/99-99-19-03-01-17.

Переплати, які виникли у зв’язку з перерахуванням зайвих коштів на спецрахунок платника ПДВ — сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим відповідно до ст. 209 ПКУ, чи лишаються в розпорядженні сільськогосподарського підприємства відповідно до п. 209.18 ПКУ, при розрахунку реєстраційної суми не враховуються.

Установлений п. 4 пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ порядок перенесення до декларацій за липень 2015 року залишків від’ємного значення, яке обліковується в платників податку станом на 01.07.2015 р., здійснюється окремо:

• по деклараціях, за якими здійснюються розрахунки з бюджетом (форма декларації 0110);

• по деклараціях сільсьгосппідприємства, що обрало спеціальний режим відповідно до ст. 209 ПКУ (форма декларацій 0121–0123);

• по деклараціях сільгосппідприємства, яке відповідно до п. 209.18 ПКУ не зареєструвалося суб’єктом спеціального режиму оподаткування (форма декларації 0130).

Окрім того, у декларації за липень 2015 року та в наступних звітних періодах розділ ІVдекларації не заповнюється, додаток 2 (Д2) до декларацій за такі звітні періоди не подається. Це не стосується випадків, коли платником збільшується чи зменшується залишок від’ємного значення різниці між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом звітних періодів до 01.02.2015 р. шляхом подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації за відповідний звітний період.

 

 

Перелік товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, доповнено книжками антиукраїнського змісту

12.08.2015

 

Фахівці Малинської об’єднаної державної податкової інспекції повідомляють, що на виконання статті 17 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність», статті 2 Закону України «Про захист суспільної моралі»  ДФС довела до митниць список видань антиукраїнського спрямування, які Державний комітет телебачення і радіомовлення України визначив такими, що заборонені до ввезення на митну територію України.

Список видань, сформований Держкомтелерадіо, налічує 38 книжок антиукраїнського спрямування. Така заборона вводиться «з метою запобігання застосуванню до громадян України методів інформаційної війни та дезінформації, розповсюдження ідеології людиноненависництва, фашизму, ксенофобії і сепаратизму, зупинення посягань на територіальну цілісність та визначений Конституцією України державний устрій, порушення авторського права».

Просимо суб’єктів підприємницької діяльності та громадян бути уважними при перетині митного кордону.

Нагадаємо, що згідно зі статтею 2 Закону України «Про захист суспільної моралі» забороняються виробництво та розповсюдження продукції, яка:

- пропагує війну, національну та релігійну ворожнечу, зміну шляхом насильства конституційного ладу або територіальної цілісності України;

- пропагує фашизм та неофашизм;

- принижує або ображає націю чи особистість за національною ознакою;

- пропагує бузувірство, блюзнірство, неповагу до національних і релігійних святинь.

Держкомтелерадіо є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сфері. Крім того, ДФС та Держкомтелерадіо визначено державними органами які здійснюють контроль за додержанням вимог Закону України «Про захист суспільної моралі».

Кроки Державної фіскальної служби на шляху спрощення процедури реєстрації бізнесу

 12.08.2015

 

Фахівці Малинської об’єднаної державної податкової інспекції повідомляють про запровадження кроків зі спрощення процедури започаткування бізнесу: 

Перший крок. Відповідно до наказу Мінфіну (15.06.2015 № 552 «Про затвердження Порядку обліку осіб, які здійснюють операції з товарами», починаючи з 31.08.2015 року) взяття на облік осіб, які здійснюють операції з товарами, проводитиметься одноразово у відповідному підрозділі будь-якої митниці за зверненням таких осіб (у тому числі online) або при першому здійсненні такими особами операцій з товарами.

Форму заяви (ф. № 1-ЗЕД) про взяття на облік особи, яка здійснює операції з товарами, скорочено з трьох сторінок до однієї. При цьому  виключено норму щодо надання копій реєстраційних та статутних документів. Відмінено картку обліку осіб, які здійснюють операції з товарами.

Запроваджено витяг із реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами, який видається або надсилається поштою та також може бути направлений на електронну адресу. Водночас встановлено, що дійсні на дату набрання чинності цим Наказом картки обліку осіб, які здійснюють операції з товарами, застосовуються як витяги із реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами, до внесення змін до такого реєстру щодо відомостей, які зазначені у картці обліку осіб чи отримання витягу із реєстру.

Другий крок. Процедура взяття на облік рахунків  платників податків відкритих/закритих у фінансових установах триває від кількох хвилин до однієї години. Надання інформації щодо відкриття/закриття рахунків платників здійснюється шляхом обміну електронними документами між ДФС України та фінансовими установами.

На кожне отримане повідомлення ДФС України автоматично у момент надходження повідомлень формує і направляє фінансовій установі: першу квитанцію, яка є підтвердженням передачі відповідного файла повідомлень до ДФС України засобами телекомунікаційного зв'язку, та другу квитанцію, що засвідчує факт та час проходження файлом повідомлень форматно-логічного контролю, а також містить відомості щодо приймання інформації файла повідомлень до оброблення або її відхилення. За умови відсутності помилки при прийнятті повідомлення автоматично формується файл-відповідь, який містить відомості щодо взяття на облік (відмову у взятті на облік) у контролюючих органах рахунку платника податків.

Датою та часом надання фінансовою установою повідомлення в електронному вигляді до ДФС України є дата та час, зафіксовані у другій квитанції про прийняття до оброблення файла повідомлень, за умови відсутності помилки при прийнятті цього повідомлення.

Третій крок. Взяття на облік платників ДФС здійснюється протягом 1 дня –у день надходження із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (ЄДР) відомостей про новоствореного суб’єкта господарювання.

 Відомості із ЄДР надаються в електронному вигляді. На кожне повідомлення із ЄДР формується відповідь про взяття на облік та дані про взяття на облік платника податків та платника єдиного внеску, які включаються до Єдиного державного реєстру.

Такі дані є відкритими та оприлюднюються на веб-сайтах:

Державної фіскальної служби України sfs.gov.ua та доступні через банери «Дані про взяття на облік платників податків» та «Реєстр страхувальників»;

Єдиного державного реєстру usr.minjust.gov.ua і можуть бути переглянуті в режимі «Безкоштовний запит».

На сьогодні в частині взяття на облік платників ДФС реалізовано положення законодавства щодо започаткування бізнесу протягом 24 годин.

Житомирські митники попередили спробу незаконного переміщення 10 тис. пачок цигарок

 11.08.2015

 

В міжнародному автомобільному пункті пропуску «Виступовичі» Житомирської митниці ДФС під час митного  контролю вантажного автомобіля російської реєстрації, який прямував з Республіки Білорусь до Румунії з вантажем  «плитка керамічна …», під митним забезпеченням (пломбами) білоруського митного органу, в напівпричепі серед основного вантажу митниками виявлено 20 картонних коробів.

В кожному з коробів знаходилось по 50 блоків (всього 1 000 блоків)  або 10 000 пачок (200 000 штук) цигарок з фільтром білоруського виробництва з білоруськими марками акцизного збору на суму біля 100 000 гривень, розміщених в спосіб, що утруднює їх виявлення.

Після виявлення товару водії-експедитори зізналися співробітникам Житомирської митниці ДФС у вчиненні даних правопорушень.

Як з‘ясувалось, після завантаження вантажем «плитка ..» водії, знаючи про те, що вартість цигарок в Республіці Білорусь у рази менша, ніж їх вартість в Європі, вирішили «підзаробити». А саме, знявши металеву пломбу з напівпричепу, завантажили придбані на території Республіки Білорусь цигарки і, як їм помилково здалось, пломбу помістили в попереднє положення в надії на те, що ні білоруські, ні українські митники не помітять таке пошкодження. При візуальному огляді митного забезпечення білоруський митник в суміжному пункті пропуску «Нова Рудня» Гомельської митниці пошкодження пломби не помітив. Однак пошкодження пломби не залишилось поза увагою митників Житомирської митниці ДФС.

У відношенні двох водіїв-експедиторів Житомирською митницею ДФС порушено дві справи про порушення митних правил за ст. 483 Митного кодексу України, цигарки вилучено.

На даний час по справі ведеться провадження. Рішення у справах прийматиме суд.

Порушення передбачає накладення штрафу у розмірі 100 відсотків вартості товарів – безпосередніх предметів порушення митних правил, у даному випадку цигарок, з їх конфіскацією.

 

Сектор комунікацій Головного управління ДФС у Житомирській області

Про підстави для зменшення суми авансового платежу з податку на доходи фізичних осіб для ФОП на загальній системі оподаткування

11.08.2015

 

Фахівці Малинської об’єднаної державної податкової інспекції повідомляють, що авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються підприємцем самостійно, але не менш як 100 відсотків річної суми податку з оподатковуваного доходу за минулий рік (у співставних умовах), та сплачуються до бюджету по 25 відсотків щокварталу (до 15 березня, до 15 травня, до 15 серпня і до 15 листопада).

У разі зменшення суми отриманого доходу за попередній календарний квартал поточного року більше, ніж на 20 відсотків у порівнянні з розрахунковою очікуваною сумою доходу на такий квартал, платник податку має право зменшити суму авансового платежу, що підлягає сплаті у наступний строк, встановлений абз. першим підпункту 177.5.1 пункту 177.5 статті 177 Податкового кодексу України, пропорційно зменшенню суми зазначеного доходу. Для такого зменшення суми авансового платежу фізичною особою - підприємцем до настання строку сплати такого авансового платежу до контролюючого органу подається заява у довільній формі, що містить розрахунок зменшення суми авансового платежу та коротке пояснення обставин, що призвели до зменшення суми отриманого доходу.

Такий порядок регламентовано підпунктом 177.5.1 пункту 177.5 статті 177 Податкового кодексу України.

Враховуючи вищевикладене, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування має право зменшити суму авансового платежу, що підлягає сплаті у наступний строк, встановлений пп. 177.5.1 п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України, пропорційно зменшенню суми зазначеного доходу, у разі, якщо відбулось зменшення суми отриманого доходу за попередній календарний квартал поточного року більше ніж на 20 відсотків у порівнянні з розрахунковою очікуваною сумою доходу на такий квартал.

Нагадуємо, що фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені Податкового кодексу України для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи, що передбачено пунктом 177.5 статті 177 цього Кодексу.

 

Перерахунок ЄСВ, якщо спочатку нараховано середній заробіток мобілізованому, а потім отримано компенсацію з бюджету

10.08.2015

 

Малинська об’єднана державна податкова інспекція нагадала: доходи, отримані мобілізованими працівниками у вигляді сум середнього заробітку та компенсаційних виплат із бюджету в межах середнього заробітку, слід розглядати окремо, оскільки види таких доходів є різними.

Якщо роботодавець нараховує мобілізованим працівникам середній заробіток і не подає звіти на отримання компенсаційних виплат із бюджету (наприклад, через проблеми із засвідченням звітів військкоматами) і, відповідно, не отримує такі компенсації, сума середнього заробітку, що виплачується за рахунок коштів роботодавця, у складі заробітної плати є базою нарахування й утримання єдиного внеску. У такому випадку сума нарахованого мобілізованому працівнику середнього заробітку у звітному місяці у складі заробітної плати відображається в таблицях 1 та 6 Звіту із ЄСВ. У такому разі передбачено код категорії застрахованих осіб «47».

При нарахуванні мобілізованим працівникам середнього заробітку, що компенсується з бюджету, таким особам присвоюється код категорії «48». Зазначений код категорії застрахованих осіб застосовується при відображенні в таблиці 6 Звіту із ЄСВ виплат, що компенсуються з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. Водночас нарахування й утримання із таких виплат не здійснюються.

У разі якщо роботодавець нараховує середній заробіток працівникам, призваним на службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, та отримує надалі компенсаційні виплати з бюджету, він має право здійснити перерахунок ЄСВ, нарахованого на суми середнього заробітку.      

Якщо страхувальником здійснюється донарахування (зменшення) ЄСВ у зв'язку із виправленням помилки, допущеної в попередніх періодах, окрім донарахування (зменшення) унаслідок збільшення (зменшення) класу професійного ризику виробництва, застосовуються коди типу нарахувань 2 або 3.

 

 

Порядок та термін подання звіту про рух валютних цінностей за рахунком, відкритим за межами України на підставі ліцензії НБУ, та відповідальність яка передбачена за його неподання

10.08.2015

 

 

 

Малинська об’єднана державна податкова інспекція повідомляє, що звіт про рух валютних цінностей за рахунком (рахунками) власник ліцензії надає підрозділу Національного банку України та контролюючому органу, у якому він зареєстрований як платник податків, щомісячно не пізніше 15 числа місяця, наступного за звітним періодом (першим звітним місяцем є місяць видачі ліцензії), крім фізичних осіб, що не є підприємцями, які надають такий звіт щоквартально.

 

За несвоєчасне подання Звіту про рух валютних цінностей за рахунком (рахунками) накладається штраф в розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Зазначена норма передбачена  ст. 5 Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року № 15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» (далі - Декрет).

 

Здійснення операції з відкриття рахунків в іноземних банках вимагає отримання резидентом України індивідуальної ліцензії.

 

Порядок видачі індивідуальної ліцензії регулюється Положенням про порядок та умови видачі Національним банком України резидентам індивідуальних ліцензій на розміщення резидентами (юридичними та фізичними особами) валютних цінностей на рахунках за межами України, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 14 жовтня 2004 року № 485.