Малинська районна державна адміністрація

офіційний веб-сайт

Малинська OДПІ інформує

Кроки Державної фіскальної служби на шляху спрощення процедури реєстрації бізнесу

 12.08.2015

 

Фахівці Малинської об’єднаної державної податкової інспекції повідомляють про запровадження кроків зі спрощення процедури започаткування бізнесу: 

Перший крок. Відповідно до наказу Мінфіну (15.06.2015 № 552 «Про затвердження Порядку обліку осіб, які здійснюють операції з товарами», починаючи з 31.08.2015 року) взяття на облік осіб, які здійснюють операції з товарами, проводитиметься одноразово у відповідному підрозділі будь-якої митниці за зверненням таких осіб (у тому числі online) або при першому здійсненні такими особами операцій з товарами.

Форму заяви (ф. № 1-ЗЕД) про взяття на облік особи, яка здійснює операції з товарами, скорочено з трьох сторінок до однієї. При цьому  виключено норму щодо надання копій реєстраційних та статутних документів. Відмінено картку обліку осіб, які здійснюють операції з товарами.

Запроваджено витяг із реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами, який видається або надсилається поштою та також може бути направлений на електронну адресу. Водночас встановлено, що дійсні на дату набрання чинності цим Наказом картки обліку осіб, які здійснюють операції з товарами, застосовуються як витяги із реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами, до внесення змін до такого реєстру щодо відомостей, які зазначені у картці обліку осіб чи отримання витягу із реєстру.

Другий крок. Процедура взяття на облік рахунків  платників податків відкритих/закритих у фінансових установах триває від кількох хвилин до однієї години. Надання інформації щодо відкриття/закриття рахунків платників здійснюється шляхом обміну електронними документами між ДФС України та фінансовими установами.

На кожне отримане повідомлення ДФС України автоматично у момент надходження повідомлень формує і направляє фінансовій установі: першу квитанцію, яка є підтвердженням передачі відповідного файла повідомлень до ДФС України засобами телекомунікаційного зв'язку, та другу квитанцію, що засвідчує факт та час проходження файлом повідомлень форматно-логічного контролю, а також містить відомості щодо приймання інформації файла повідомлень до оброблення або її відхилення. За умови відсутності помилки при прийнятті повідомлення автоматично формується файл-відповідь, який містить відомості щодо взяття на облік (відмову у взятті на облік) у контролюючих органах рахунку платника податків.

Датою та часом надання фінансовою установою повідомлення в електронному вигляді до ДФС України є дата та час, зафіксовані у другій квитанції про прийняття до оброблення файла повідомлень, за умови відсутності помилки при прийнятті цього повідомлення.

Третій крок. Взяття на облік платників ДФС здійснюється протягом 1 дня –у день надходження із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (ЄДР) відомостей про новоствореного суб’єкта господарювання.

 Відомості із ЄДР надаються в електронному вигляді. На кожне повідомлення із ЄДР формується відповідь про взяття на облік та дані про взяття на облік платника податків та платника єдиного внеску, які включаються до Єдиного державного реєстру.

Такі дані є відкритими та оприлюднюються на веб-сайтах:

Державної фіскальної служби України sfs.gov.ua та доступні через банери «Дані про взяття на облік платників податків» та «Реєстр страхувальників»;

Єдиного державного реєстру usr.minjust.gov.ua і можуть бути переглянуті в режимі «Безкоштовний запит».

На сьогодні в частині взяття на облік платників ДФС реалізовано положення законодавства щодо започаткування бізнесу протягом 24 годин.

Житомирські митники попередили спробу незаконного переміщення 10 тис. пачок цигарок

 11.08.2015

 

В міжнародному автомобільному пункті пропуску «Виступовичі» Житомирської митниці ДФС під час митного  контролю вантажного автомобіля російської реєстрації, який прямував з Республіки Білорусь до Румунії з вантажем  «плитка керамічна …», під митним забезпеченням (пломбами) білоруського митного органу, в напівпричепі серед основного вантажу митниками виявлено 20 картонних коробів.

В кожному з коробів знаходилось по 50 блоків (всього 1 000 блоків)  або 10 000 пачок (200 000 штук) цигарок з фільтром білоруського виробництва з білоруськими марками акцизного збору на суму біля 100 000 гривень, розміщених в спосіб, що утруднює їх виявлення.

Після виявлення товару водії-експедитори зізналися співробітникам Житомирської митниці ДФС у вчиненні даних правопорушень.

Як з‘ясувалось, після завантаження вантажем «плитка ..» водії, знаючи про те, що вартість цигарок в Республіці Білорусь у рази менша, ніж їх вартість в Європі, вирішили «підзаробити». А саме, знявши металеву пломбу з напівпричепу, завантажили придбані на території Республіки Білорусь цигарки і, як їм помилково здалось, пломбу помістили в попереднє положення в надії на те, що ні білоруські, ні українські митники не помітять таке пошкодження. При візуальному огляді митного забезпечення білоруський митник в суміжному пункті пропуску «Нова Рудня» Гомельської митниці пошкодження пломби не помітив. Однак пошкодження пломби не залишилось поза увагою митників Житомирської митниці ДФС.

У відношенні двох водіїв-експедиторів Житомирською митницею ДФС порушено дві справи про порушення митних правил за ст. 483 Митного кодексу України, цигарки вилучено.

На даний час по справі ведеться провадження. Рішення у справах прийматиме суд.

Порушення передбачає накладення штрафу у розмірі 100 відсотків вартості товарів – безпосередніх предметів порушення митних правил, у даному випадку цигарок, з їх конфіскацією.

 

Сектор комунікацій Головного управління ДФС у Житомирській області

Про підстави для зменшення суми авансового платежу з податку на доходи фізичних осіб для ФОП на загальній системі оподаткування

11.08.2015

 

Фахівці Малинської об’єднаної державної податкової інспекції повідомляють, що авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються підприємцем самостійно, але не менш як 100 відсотків річної суми податку з оподатковуваного доходу за минулий рік (у співставних умовах), та сплачуються до бюджету по 25 відсотків щокварталу (до 15 березня, до 15 травня, до 15 серпня і до 15 листопада).

У разі зменшення суми отриманого доходу за попередній календарний квартал поточного року більше, ніж на 20 відсотків у порівнянні з розрахунковою очікуваною сумою доходу на такий квартал, платник податку має право зменшити суму авансового платежу, що підлягає сплаті у наступний строк, встановлений абз. першим підпункту 177.5.1 пункту 177.5 статті 177 Податкового кодексу України, пропорційно зменшенню суми зазначеного доходу. Для такого зменшення суми авансового платежу фізичною особою - підприємцем до настання строку сплати такого авансового платежу до контролюючого органу подається заява у довільній формі, що містить розрахунок зменшення суми авансового платежу та коротке пояснення обставин, що призвели до зменшення суми отриманого доходу.

Такий порядок регламентовано підпунктом 177.5.1 пункту 177.5 статті 177 Податкового кодексу України.

Враховуючи вищевикладене, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування має право зменшити суму авансового платежу, що підлягає сплаті у наступний строк, встановлений пп. 177.5.1 п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України, пропорційно зменшенню суми зазначеного доходу, у разі, якщо відбулось зменшення суми отриманого доходу за попередній календарний квартал поточного року більше ніж на 20 відсотків у порівнянні з розрахунковою очікуваною сумою доходу на такий квартал.

Нагадуємо, що фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені Податкового кодексу України для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи, що передбачено пунктом 177.5 статті 177 цього Кодексу.

 

Перерахунок ЄСВ, якщо спочатку нараховано середній заробіток мобілізованому, а потім отримано компенсацію з бюджету

10.08.2015

 

Малинська об’єднана державна податкова інспекція нагадала: доходи, отримані мобілізованими працівниками у вигляді сум середнього заробітку та компенсаційних виплат із бюджету в межах середнього заробітку, слід розглядати окремо, оскільки види таких доходів є різними.

Якщо роботодавець нараховує мобілізованим працівникам середній заробіток і не подає звіти на отримання компенсаційних виплат із бюджету (наприклад, через проблеми із засвідченням звітів військкоматами) і, відповідно, не отримує такі компенсації, сума середнього заробітку, що виплачується за рахунок коштів роботодавця, у складі заробітної плати є базою нарахування й утримання єдиного внеску. У такому випадку сума нарахованого мобілізованому працівнику середнього заробітку у звітному місяці у складі заробітної плати відображається в таблицях 1 та 6 Звіту із ЄСВ. У такому разі передбачено код категорії застрахованих осіб «47».

При нарахуванні мобілізованим працівникам середнього заробітку, що компенсується з бюджету, таким особам присвоюється код категорії «48». Зазначений код категорії застрахованих осіб застосовується при відображенні в таблиці 6 Звіту із ЄСВ виплат, що компенсуються з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. Водночас нарахування й утримання із таких виплат не здійснюються.

У разі якщо роботодавець нараховує середній заробіток працівникам, призваним на службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, та отримує надалі компенсаційні виплати з бюджету, він має право здійснити перерахунок ЄСВ, нарахованого на суми середнього заробітку.      

Якщо страхувальником здійснюється донарахування (зменшення) ЄСВ у зв'язку із виправленням помилки, допущеної в попередніх періодах, окрім донарахування (зменшення) унаслідок збільшення (зменшення) класу професійного ризику виробництва, застосовуються коди типу нарахувань 2 або 3.

 

 

Порядок та термін подання звіту про рух валютних цінностей за рахунком, відкритим за межами України на підставі ліцензії НБУ, та відповідальність яка передбачена за його неподання

10.08.2015

 

 

 

Малинська об’єднана державна податкова інспекція повідомляє, що звіт про рух валютних цінностей за рахунком (рахунками) власник ліцензії надає підрозділу Національного банку України та контролюючому органу, у якому він зареєстрований як платник податків, щомісячно не пізніше 15 числа місяця, наступного за звітним періодом (першим звітним місяцем є місяць видачі ліцензії), крім фізичних осіб, що не є підприємцями, які надають такий звіт щоквартально.

 

За несвоєчасне подання Звіту про рух валютних цінностей за рахунком (рахунками) накладається штраф в розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Зазначена норма передбачена  ст. 5 Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року № 15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» (далі - Декрет).

 

Здійснення операції з відкриття рахунків в іноземних банках вимагає отримання резидентом України індивідуальної ліцензії.

 

Порядок видачі індивідуальної ліцензії регулюється Положенням про порядок та умови видачі Національним банком України резидентам індивідуальних ліцензій на розміщення резидентами (юридичними та фізичними особами) валютних цінностей на рахунках за межами України, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 14 жовтня 2004 року № 485.

 

 

 

 

 

 

 

 

Про особливості незастосування штрафних санкцій при порушенні термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених до 1 жовтня 2015 року

07.08.2015

 

Малинська об’єднана державна податкова інспекція повідомляє, що при порушенні термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених до 1 жовтня 2015 року, норми пункту 120 прим.1.1 ст. 120 прим. 1 Податкового кодексу України, щодо штрафних (фінансових) санкцій, не застосовуються.

Період з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року є перехідним періодом, протягом якого реєстрація податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною пунктом 200 прим. 1.3 ст. 200 прим. 1 Податкового кодексу України.

Починаючи з четвертого робочого дня після дати набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість», реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних/ розрахунків коригування, складених до 1 липня 2015 року, здійснюється без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною пунктом 200 прим. 1.3 статті 200 прим. 1 Податкового кодексу України.

Відповідні норми встановлено пунктом 35 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України в новій редакції згідно із змінами та доповненнями, внесеними Законом України від 16 липня 2015 року № 643-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість», який набрав чинності з 29 липня п.р.

Нагадуємо платникам: положеннями пункту 120 прим.1.1 ст. 120 прим.1 Податкового кодексу України визначено, що порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених ст. 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог ст. 192 та 201 цього Кодексу покладено обов’язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Пунктом 120 прим.1.2 ст. 120 прим.1 Податкового кодексу України встановлено, що відсутність з вини платника реєстрації податкової накладної, що підлягає наданню покупцю - платнику податку на додану вартість, та розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 180 календарних днів з дати їх складання тягне за собою накладення на платників податку, на яких відповідно до вимог ст. 192 та 201 цього Кодексу покладено обов’язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 50 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податковій накладній/розрахунку коригування.

Особливості оподаткування доходів фізичних осіб від продажу власної сільськогосподарської продукції тваринництва

 07.08.2015

 

Малинська об’єднана державна податкова інспекція повідомляє, що незалежно від того на яких правах перебуває у фізичної особи земельна ділянка, а саме – на підставі права власності або у користуванні, оподаткування доходу, отриманого такою особою від продажу власної продукції тваринництва, залежить виключно від підтвердження фізичною особою факту самостійного вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва.

Статтею 165 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, в яких випадках доходи від продажу власної сільгосппродукції (продукції тваринництва) підлягають оподаткуванню, а в яких – звільняються.

Так, при продажу власної продукції тваринництва груп 1 - 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, отримані від такого продажу доходи не є оподатковуваним доходом, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Такі фізичні особи здійснюють продаж зазначеної продукції без отримання довідки про наявність земельних ділянок.

У разі коли сума отриманого доходу перевищує встановлений цим підпунктом розмір, фізична особа зобов’язана падати контролюючому органу довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається у довільній формі сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва. Якщо довідкою підтверджено вирощування проданої продукції тваринництва безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

Якщо таким платником податку не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, такі доходи підлягають оподаткуванню на загальних підставах.

Відповідно до п. 167.1 ст. 167 ПКУ ставка податку становить 15 % бази оподаткування щодо нарахованих (виплачених, наданих) доходів, крім випадків, визначених у п. 167.2 – 167.6 ст. 167 ПКУ.

 Якщо база оподаткування в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, до суми такого перевищення застосовується ставка 20%.

Згідно з п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 ПКУ податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в п. 167.1 ст. 167 ПКУ.

Платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів. (п.п. 168.2.1 п.168.2 ст. 168 ПКУ).

Малинська об’єднана державна податкова інспекція повідомляє, що незалежно від того на яких правах перебуває у фізичної особи земельна ділянка, а саме – на підставі права власності або у користуванні, оподаткування доходу, отриманого такою особою від продажу власної продукції тваринництва, залежить виключно від підтвердження фізичною особою факту самостійного вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва.

Статтею 165 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, в яких випадках доходи від продажу власної сільгосппродукції (продукції тваринництва) підлягають оподаткуванню, а в яких – звільняються.

Так, при продажу власної продукції тваринництва груп 1 - 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, отримані від такого продажу доходи не є оподатковуваним доходом, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Такі фізичні особи здійснюють продаж зазначеної продукції без отримання довідки про наявність земельних ділянок.

У разі коли сума отриманого доходу перевищує встановлений цим підпунктом розмір, фізична особа зобов’язана падати контролюючому органу довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається у довільній формі сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва. Якщо довідкою підтверджено вирощування проданої продукції тваринництва безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

Якщо таким платником податку не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, такі доходи підлягають оподаткуванню на загальних підставах.

Відповідно до п. 167.1 ст. 167 ПКУ ставка податку становить 15 % бази оподаткування щодо нарахованих (виплачених, наданих) доходів, крім випадків, визначених у п. 167.2 – 167.6 ст. 167 ПКУ.

 Якщо база оподаткування в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, до суми такого перевищення застосовується ставка 20%.

Згідно з п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 ПКУ податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в п. 167.1 ст. 167 ПКУ.

Платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів. (п.п. 168.2.1 п.168.2 ст. 168 ПКУ).

Малинська об’єднана державна податкова інспекція повідомляє, що незалежно від того на яких правах перебуває у фізичної особи земельна ділянка, а саме – на підставі права власності або у користуванні, оподаткування доходу, отриманого такою особою від продажу власної продукції тваринництва, залежить виключно від підтвердження фізичною особою факту самостійного вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва.

Статтею 165 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, в яких випадках доходи від продажу власної сільгосппродукції (продукції тваринництва) підлягають оподаткуванню, а в яких – звільняються.

Так, при продажу власної продукції тваринництва груп 1 - 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, отримані від такого продажу доходи не є оподатковуваним доходом, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Такі фізичні особи здійснюють продаж зазначеної продукції без отримання довідки про наявність земельних ділянок.

У разі коли сума отриманого доходу перевищує встановлений цим підпунктом розмір, фізична особа зобов’язана падати контролюючому органу довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається у довільній формі сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва. Якщо довідкою підтверджено вирощування проданої продукції тваринництва безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

Якщо таким платником податку не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, такі доходи підлягають оподаткуванню на загальних підставах.

Відповідно до п. 167.1 ст. 167 ПКУ ставка податку становить 15 % бази оподаткування щодо нарахованих (виплачених, наданих) доходів, крім випадків, визначених у п. 167.2 – 167.6 ст. 167 ПКУ.

 Якщо база оподаткування в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, до суми такого перевищення застосовується ставка 20%.

Згідно з п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 ПКУ податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в п. 167.1 ст. 167 ПКУ.

Платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів. (п.п. 168.2.1 п.168.2 ст. 168 ПКУ).

Система електронного адміністрування ПДВ

06.08.2015

 

Малинська об'єднана державна податкова інспекція повідомляє, що 29 липня  2015 року набрав чинності Закон України від 16.07.2015 №643-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» (далі – Закон).

На виконання вимог Податкового кодексу України (далі – ПКУ) з урахуванням змін, внесених Законом, ДФС та Казначейством України забезпечено наступне:

1) 29 липня 2015 року платникам - сільськогосподарським підприємствам, що обрали спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 ПКУ, Казначейством України додатково відкрито рахунки (3752) в системі електронного адміністрування ПДВ, призначені для перерахування коштів на їх спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Станом на 30.07.2015 ДФС такі рахунки взято на облік та направлено електронні повідомлення (J3001001) платникам щодо реквізитів їх додаткових рахунків, відкритих в системі електронного адміністрування ПДВ;

2) 2 серпня 2015 року о 23-й годині ДФС, враховуючи положення Постанови КМУ від 29.12.2010 №1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних»,  було призупинено роботу Єдиного вікна подання електронної звітності для обнулення показників та перерахунку суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН;

3) протягом 3 серпня 2015 року (третього робочого дня після дня набрання чинності Законом) для зареєстрованих платників податку ДФС було проведено:

обнулення суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН (ΣНакл), сформовану відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 та пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, та значення усіх її складових, визначених ПКУ, крім показників Σ НаклОтр, Σ Митн та Σ НаклВид, що були сформовані, починаючи з 1 липня 2015 року;

збільшення суми ΣНакл  платникам податку:

на суму середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених або розстрочених, а також задекларовані на спеціальний рахунок платника - сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим, за останні 12 звітних місяців/ 4 квартали (ΣОвердрафт);

на суму помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на додану вартість станом на 01.07.2015 (ΣПерепл);

на суму залишків коштів на рахунках платників у системі електронного адміністрування ПДВ станом на початок робочого дня 3 серпня 2015 року, тобто, сума залишку на рахунку платника після списання коштів з рахунку в бюджет або на спец рахунок с/г підприємства  на підставі реєстрів ДФС, що були сформовані за даними податкової  звітності з ПДВ за червень. Якщо у платника було недостатньо коштів для сплати сум податкових зобов’язань за червень, то недостатня сума  була перенесена до формули зі знаком мінус;

4) для обрахунку показників Σ НаклОтр та Σ НаклВид  в систему було перенесено розрахунки коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року та зареєстровані в ЄРПН, до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року, що підлягали наданню покупцям - платникам податку;

5) на кінець 3 серпня 2015 року сума ΣНакл  була обрахована на підставі оновлених значень усіх її складових та інших показників, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" ПКУ враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 2001.3 статті 2001 ПКУ.

6) починаючи з 04.08.2015 реєстрація в ЄРПН податкових накладних та розрахунків коригування, складених  до 1 липня 2015 року, здійснюється без обмеження сумою ΣНакл.

Крім того, ДФС буде забезпечено наступне:

1) до 10 серпня 2015 зареєстрованим платникам податку сума ΣНакл  буде збільшена:

 

на суму від’ємного значення, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого платником у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень, що була надана платниками до 31.07.2015.

2) до 20 серпня 2015 року платникам податку, що застосовують звітний податковий період квартал, сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН (ΣНакл), буде збільшена на суму від’ємного значення, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за ІІ квартал 2015 року.

 

До 1 жовтня штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в ЄРПН не застосовують

05.08.2015

 

Малинська об'єднана державна податкова інспекція повідомляє, що штрафи із п. 1201.1 ПКУ за несвоєчасну реєстрацію накладних і розрахунків коригування не застосовуються при порушенні строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, складених до 1 жовтня 2015 року.

Така норма з’явилася в ПКУ завдяки Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» від 16.07.2015 р. № 643-VIII — викладено в новій редакції абз. 1 п. 35 підрозділу 2 р. XX ПКУ.

У 2015 році за фактами корупції в підрозділах ДФС відкрито 414 кримінальних проваджень

05.08.2015

 

Про це повідомив начальник Головного управління власної безпеки Державної фіскальної служби України Юрій Шеремет сьогодні під час оперативної наради з керівниками регіональних підрозділів. Зазначений показник на 37% перевищує аналогічний за сім місяців минулого року. В тому числі за ознаками хабарництва розпочато 92 провадження (в 1,7 раза більше, ніж у 2014 році).

Порівняно з минулим роком має місце і зростання кількісної складової щодо виявлених кримінальних  правопорушень. Так, протягом січня – липня поточного року за матеріалами підрозділів власної безпеки розпочато 354 провадження (майже на 40% більше, ніж у 2014 р.). З них за ст. 364 (зловживання владою або службовим становищем) відкрито 154, за ст. 368 (прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою) – 53 кримінальних провадження.

Починаючи з червня робота по боротьбі з хабарництвом помітно активізувалася. За матеріалами підрозділів власної безпеки розпочато 87 проваджень,  з яких 40 -  за перевищення службових повноважень, 13 – безпосередньо за хабарництво.

 

Сектор комунікацій Головного управління ДФС у Житомирській області